Zdrowe wakacje

Aby zdrowie nie miało wakacji…

Wakacje w pełni, dla części z nas to czas odpoczynku (przeważnie krótkiego, ale zawsze coś), a z tym wiążą się urlopy i błogie lenistwo. Warto pamiętać jednak o kilku zasadach, które poprawiają codzienne samopoczucie. W końcu to my mamy wypoczywać na wakacjach, a nie nasze zdrowie. Ono powinno funkcjonować na 100% zawsze, a dbać o to musicie sami. Mam nadzieję, że Wasze organizmy już dawno przeszły na „ letni tryb funkcjonowania” i bez problemu sprostają kilku zasadom, które pomogą Wam czuć się świetnie każdego dnia.

Przede wszystkim:

  1. Więcej ruchu

Lato to świetny czas na wzmożoną aktywność fizyczną. Zachęca do tego nie tylko pogoda, ale
i możliwości. Kiedy na zewnątrz świeci słońce, aż chce się wyjść z domu, chociażby na spacer ( to też aktywność!). Dla bardziej wymagających są: rowery, rolki, bieganie, pływanie, wędrówki po górach, gry zespołowe i wiele wiele innych. Wszystko zależne od Waszej kreatywności. Wcale nie trzeba wydawać fortuny na karnety na siłowni, aby być aktywnym fizycznie. Każda aktywność się liczy. Spróbujcie, a szybko poczujecie różnicę w samopoczuciu.

  1. Lekka dieta

Letnie upały sprawiają, że częściej myślimy o piciu (najlepiej wody), niż jedzeniu. Organizm chętniej niż w zimie przyjmuje lekkie posiłki, owoce i warzywa. Nie domaga się tak dużej dawki kalorii. To świetny czas, żeby w prosty i przyjemny sposób zgubić kilka nadprogramowych kilogramów, ale też wyrobić w sobie zdrowe nawyki żywieniowe, Zbilansowana dieta, która dostarcza organizmowi cennych składników potrafi mieć zbawienny wpływa na zdrowie i pomaga leczyć niektóre schorzenia. Przyczynia się też do poprawy samopoczucia. Wiem, że z każdej strony słyszycie, że jedzenie w fastfoodach jest niezdrowe, a właściwie to w każdym produkcie znajdzie się coś, co nam szkodzi. Nie dajmy się zwariować, ale mimo wszystko zwracajmy uwagę na to co jemy, bo to przekłada się na zdrowie. Dieta ma być bogata we wszystkie składniki odżywcze, spożywane po prostu we właściwych ilościach i z odpowiednich źródeł.

  1. Relaks

Nie zapominajcie o odpowiedniej dawce odpoczynku. To klucz do sukcesu i dobrego samopoczucia. W trakcie pracy należy robić przerwy. Z organizmem jest, jak z silnikiem samochodu – ten który pracuje non stop zużyje się szybciej niż ten któremu dajemy co jakiś czas odpocząć. Jeśli wyjeżdżacie na wakacje odpoczywajcie, a nie siedźcie z nosem w Internecie, nie zerkajcie co chwilę na telefon. Świat się nie zawali, a Wy nie będziecie musieli odpoczywać po urlopie, jak to często ma miejsce.

 

Moje dzisiejsze rady może i są oczywiste, może i banalne tym razem, ale spróbujcie się do nich zastosować choć przez kilka. Sami zobaczycie, jak niewiele trzeba do poprawy samopoczucia. Nie zawsze potrzebne są skomplikowane teorie i heroiczne poświęcenia. To my sami wmawiamy sobie, ze czym większe poświęcenie z naszej strony tym lepszy efekt, a zobaczycie że niekoniecznie. Organizm potrafi odwdzięczyć się nawet za drobne zmiany na plus.

Powodzenia!

Polecam także ...